Annons

Zara Larsson: Viktigt våga vara sig själv

Zara Larsson fotograferad med en Huawei P30 Pro.

Med flera hits som slagit igenom internationellt är 21-åriga Zara Larsson en av Sveriges största artister. Just nu har hon fullt upp med att ladda inför sin kommande Europaturné, där hon är förband till världsartisten Ed Sheeran, men hon har också planer på ett helt nytt album. Det handlar hela tiden om att väga utmana sig själv.

För Zara Larsson har det alltid varit viktigt att våga vara sig själv, stå för den hon är och våga uttrycka sina åsikter. Just nu syns hon som ansiktet utåt för Huaweis nya marknadsföringskoncept #Dare to challenge. Och det här med att våga anta utmaningen är något som alltid legat Zara Larsson varmt om hjärtat.

– Jag är ganska frispråkig, en person som säger vad jag tycker och tänker och det rimmar bra med begreppet ”dare to challenge” säger Zara Larsson.

På frågan vad hon har för tips till andra som drömmer om att slå igenom svarar Zara Larsson:

– Go for it. Vad är det värsta som kan hända? Man hamnar så lätt bland sina egna hjärnspöken. Är jag bra nog? Kan jag verkligen göra det här? Ska jag verkligen släppa den här låten nu? Vad kommer folk att tycka? Vad är du rädd för? Andras åsikter? Jag kan känna igen mig i känslan av: Nu kommer folk skratta åt mig men sanningen är att ingen kommer att skratta åt dig för folk är så upptagna med att tänka på sig själva, säger Zara Larsson.

– Alla har hjärnspöken, inklusive mig själv. Det handlar om att våga ta det där första steget och se var man hamnar någonstans för någonstans hamnar man ju. Man bryr sig så mycket om vad andra tycker och tänker och det är dumt att låta det hålla en tillbaka. Det är bara att köra på, fortsätter Zara Larsson.

Mobilkameran viktig

Att vara artist innebär att livet är innehållsrikt och varierande förklarar Zara Larsson.

– Jag gör olika saker varje dag. En dag gör jag ett samarbete, vilket inte är ovanligt, en annan står jag på scen, säger hon.

En stor del av tiden läggs på olika plattformar på sociala medier och då är det viktigt att ha en bra telefon och kamera.

– Man vill ju ha snygga bilder till flödet, både som artist och privatperson. Det är ju där man hänger, snackar med folk, skapar diskussioner och uttrycker åsikter och då är det ju nice att bilderna man postar är krispiga, säger Zara Larsson som fram till nyligen övergav sin gamla telefon för att börja använda Huawei P30 Pro.

– För mig är det väldigt viktigt att samarbeten med varumärken känns genuina. Att det rimmar med vem jag är och vad jag står för. Jag spenderar mycket tid med min mobil varje dag. Jag gör inte speciellt avancerade saker men det är kameran som är själva grejen, säger Zara Larsson.

På frågan vad hon mest tycker om att fotografera svarar hon:

– Jag har jättemånga bilder på moln och solnedgångar i min telefon. Solnedgången är ju en riktig klassiker men det blir också en hel del bilder på min pojkvän, från semestrar, från studion och på mig själv, säger Zara Larsson.

Vilka bilder får flest likes på sociala medier?

– Oj, det är så olika och oväntat. Jag skulle nog säga att folk tycker om att se ”behind the scenes”, selfies och snygga outfits men det där är så olika.

Simstjärnan Sarah Sjöström i samarbete med Huawei

Även simstjärnan Sarah Sjöström syns som en av frontfigurerna i Huaweis kommunikationskoncept #dare to challenge.

På Huawei Consumer Group Sweden känner man stolthet över att samarbeta med stjärnor som Zara Larsson och Sarah Sjöström. Samarbetet handlar om att berätta historier om att kämpa hårt för att nå dit man vill genom att våga utmana sig själv.

– Sverige är viktigt för oss av flera olika anledningar. Det känns avgörande från vår sida att kunna berätta mer om vilka vi är och vad vi står för. Med det som bas ville vi hitta en frontfigur med liknande historia för vår kommunikation. Zara Larsson och Sarah Sjöström är, precis som vi, utmanare som hela tiden jobbar hårt för att komma ännu längre. Inom Huawei finns en dynamik som kretsar kring ”Make it possible” och det är grunden till allt, säger Sofia Björnerfors, PR-ansvarig

Huaweis nya smartphone P30 Pro finns att köpa i butik från och med den 26 mars 2019. Den kommer i flera fina färger inspirerade av naturen: Kristall, Norrsken och Svart. Bilderna på Sarah Sjöström och Zara Larsson är tagna med en Huawei P30 Pro.

Sarah Sjöström är en av frontfigurerna i Huaweis senaste kampanj. Fotot är taget med en Huawei P30 Pro.

Annons: Detta är ett annonsinnehåll från vår partner. Texten är alltså ej skriven av Aftonbladets redaktion.

Publisert:

Följ ämnen i artikeln