Annons

Tre arbetsdagar per år slösas på att leta streaming

Känslan av hur lång en arbetsdag är påverkas av vad den fylls av. En effektiv dag fylld av produktivitet kan kännas kortare, medan en ineffektiv dag som inte leder någonstans kan kännas längre. Den sistnämnda är en kusligt tydlig beskrivning av svenskarnas streamingvanor.

Det råder inget tvivel om att streaming fortsätter vara ett populärt sätt att se film, serier och dokumentärer. Under de senaste åren har streamingen ökat, och väntas snart helt gå om tablå-tv i popularitet. En av anledningarna till trenden är det stora utbudet. Men det kommer också med prövningar.

Mycket tid läggs på letande

Tv.nu som är Sveriges största samlingsplats för streaming kunde under sin årliga undersökning “Streamingbarometern” konstatera att svenskar i snitt lägger tre fulla arbetsdagar per år på att leta efter rätt sak att titta på. Av de 6 000 tillfrågade i undersökningen uppger var femte att jakten på rätt film eller serie tar upp mer tid än så – rafflande sex timmar och 45 minuter i månaden.

Därför har tv.nu gjort det så enkelt som möjligt för sina användare att hitta rätt. De samlar innehåll från samtliga streaminplattformar där du som användare kan välja att sortera på de du själv använder. Du kan också favoritmarkera titlar dina vänner tipsat om så de inte glöms bort, söka och sortera på skådespelare, genrer eller på IMDB-betyg. Med sina artiklar på sajten och fullmatade nyhetsbrev med tips och topplistor gör tv.nu streamingdjungeln mindre snårig så att du kan använda din tid mer effektivt.

Annons: Detta är ett annonsinnehåll från vår partner. Texten är alltså ej skriven av Aftonbladets redaktion.

Publisert:

Följ ämnen i artikeln