Vi jobbar nu mer i takt med tiden

Thelma Kimsjö svarar Kalle Holmqvist om Arbetet

Detta är en kulturartikel som är en del av Aftonbladets opinionsjournalistik.

Publicerad 2019-09-12

Kalle Holmqvist, jag håller med dig (Aftonbladet 11 sep), Facebook och Twitter räcker inte för att nå fram brett. Förutom att kraftsamla kring Arbetets nya magasin satsar vi också på en förbättrad ­digital bevakning till de växande grupper som inte läser oss på papper. Även om vi naturligtvis som alla medieföretag har fått minskade resurser har vi ändå höjt våra journalistiska ambitioner.

Vi är medvetna om att det här är en stor omställning för våra ­läsare som är vana vid att få tidningen en gång i veckan. Men vi har en lika stark och kompetent redaktion som tidigare, som nu jobbar mer i takt med tiden.


Arbetet fortsätter att granska och bevaka viktiga frågor som arbetsmiljö, lön och de anställdas villkor. Med de stora förändringar som nu är på gång inom svenskt arbetsliv, diskussionerna om Las och omdaningen av Arbetsförmedlingen, känns vårt uppdrag som än mer angeläget.

Vi har också satsat på att stärka vår profilerade opinionsjournalistik, såväl i magasinet som digitalt. Det gäller även vår kulturbevakning, som det senaste året fått stort genomslag.


Thelma Kimsjö
Tf chefredaktör Arbetet

Kultur

Prenumerera på Kulturens nyhetsbrev

Aftonbladets kulturchef Karin Petterson guidar till veckans viktigaste kulturhändelser och mest intressanta idédebatt.