H&M börjar med digitala kvitton

Publicerad 2019-05-14

H&M att de växlar om till digitala kvitton i sina butiker.

H&M växlar till digitala kvitton. Dessutom byter modejättens kundklubb namn – och ändrar innehållet.

– Det tycker vi känns väldigt roligt och spännande då vi sett att detta är någonting som efterfrågats bland många av våra kunder, säger presskontakt Amanda Larsson, till sajten Market.

Plånböcker fulla med kvitton kan snart bli ett minne blott. Allt fler butikskedjor erbjuder digitala kvitton, vilket Aftonbladet tidigare rapporterat om.

Nu meddelar modejätten H&M att de växlar om till digitala kvitton i sina butiker.

I dag får kunder som handlar via nätbutiken digitala kvitton men de som handlar i en ab H&M:s fysiska butiker får papperskvitton. Nu kommer samtliga kunder få sina kvitton samlade digitalt.

– Det tycker vi känns väldigt roligt och spännande då vi sett att detta är någonting som efterfrågats bland många av våra kunder, säger Amanda Larsson till sajten Market.

”Kan göra något bra för miljön”

Dessutom byter H&M Club namn till H&M Member och innehållet på webben och i appen kommer få ett nytt utseende. Den nya satsningen ska göra det lättare för kunder att samla poäng, poängsätta sina köp, hålla koll på sina garantibevis och hantera returer.

Förutom att det ska göra shoppingupplevelsen mer effektiv så är tanken att digitala kvitton är mer hållbara.

– Självklart är vår förhoppning också att den nya digitala lösningen kommer att minska mängden fysiska kvitton som används så att vi tillsammans med våra kunder kan göra något bra för miljö, säger Amanda Larsson till sajten.