Chimi och Löwengrip avslutar samarbetet

”Det har blivit väldigt negativt fokus och tråkiga kommentarer”

Publicerad 2019-11-12

Isabella Löwengrip och Chimi avslutar samarbetet.

Ett betalt Instagraminlägg fylldes med köpta kommentarer och nu väljer parterna att gå skilda vägar.

– Det var inte bra för någon och det är där vi är nu, säger Chimis vd och grundare Daniel Djurdjevic.

I helgen la Isabella Löwengrip, 29, ut ett betalt samarbete med solglasögonmärket Chimi på Instagram. Kommentarerna blev många och gillamarkeringarna strömmade in. Men det var någonting som inte stod riktigt rätt till.

Köpta kommentarer

Efter en granskning av Bloggbevakning visade det sig att många kommentarer var köpta. När en följare påpekade detta i kommentarsfältet till det sponsrade inlägget reagerade Chimis medgrundare Charlie Lindström:

"Jag var lika chockad som dig när detta uppdagades och vi har valt att avsluta samarbetet och har inte för avsikt att göra något liknande igen. Jag befinner mig i en annan tidzon och har missat detta helt, något jag om någon såklart är väldigt ledsen för", skrev han.

Isabella Löwengrip

Löwengrip raderade allt

Under måndagseftermiddagen tog Isabella Löwengrip bort allt material som hade med samarbetet att göra.

– Vi har noterat att det har förekommit vad som verkar vara främst köpta kommentarer på ett av Isabellas Instagraminlägg. Vi misstänker att det rör sig om ett sabotage utifrån och vi utreder detta, säger Marisol Was, kommunikationsansvarig på Löwengrip Invest och fortsätter:

– Vi har haft en dialog med Chimi och vi kommer inte kommentera våra dialoger med våra samarbetspartners, säger hon.

Kommer ni att göra fler samarbeten med Chimi eller är det uppsagt?

– Som det är nu är det uppsagt.

Chimi: ”Var inte bra för någon”

Daniel Djurdjevic, vd och medgrundare på Chimi bekräftar att parterna inte kommer samarbeta med varandra framöver.

– Vi har gemensamt kommit fram till att vi behöver avsluta samarbetet då det är bäst för båda parter. Nu kikar vi på hur vi ska lösa det rent praktiskt. Men vi har landat i att vi behöver avsluta det. Det var inte bra för någon och det är där vi är nu, säger han och fortsätter:

– Vi har haft en väldigt bra dialog och en väldigt bra samsad konversation kring hur vi löser det på bästa sätt.

”Blivit väldigt negativt fokus”

Daniel Djurdjevic menar att samarbetet inte fallit väl ut för alla någon av parterna och det är anledningen till att de gemensamt avslutat samarbetet.

– Det har blivit väldigt negativt fokus och tråkiga kommentarer i kommentarsfältet och i vår mejlkorg. Det är inte kul för varken oss eller Isabella, säger han.

Daniel Djurdjevic trycker på att förhållandet mellan Chimi och Löwengrip är bra.

– Det här ska inte bli till någon pajkastning. Vår relation med Isabella Löwengrip Invest och hennes agentur är professionell och bra, säger han.

PODD Därför svajar Löwengrips imperium

I dagens Aftonbladet Daily pratar vi om Isabella Löwengrip. Hur blev hon Blondinbella med svenska folket och varför svajar nu hennes imperium?

 
Lyssna:  iPhone  Acast  Spotify
 
Eller ⬇️ Klicka på PLAY-knappen