Petters vd-hets i ”Musikhjälpen”

Uppdaterad 2014-12-12 | Publicerad 2014-12-11

Ber chefer och toppar att donera pengar

Bankbossar, näringslivstoppar, skivbolagschefer.

Ingen kommer undan när Petter ber vd:ar donera pengar till ”Musikhjälpen”.

– Om en banks vd skänker 10 kronor så är det fan helt grymt, skriver Petter i ett mejl till Nöjesbladet.

Petter har drivit kampanjen på sociala medier ett par år tidigare, och ska tidigare år ha kommit upp i miljonbelopp.

I år satte han i gång kampanjen spontant i buren och på Twitter pågår jakten under hashtaggen ”stepyourVDgameup”. Flera användare taggar chefer och företag och uppmanar dem att skänka pengar till Musikhjälpen.

– Jag vet hur mycket det betyder för alla om man får se dessa chefer som man läser om i tidningar kliva in och engagera sig i Musikhjälpen, säger Petter i ett mejl till Nöjesbladet.

Över en kvarts miljon

Förutsatt att de vd:ar som säger sig ha skänkt pengar faktiskt har gjort det, så har årets kampanj hittills fått ihop över en kvarts miljon. Men Petter understryker att han främst är ute efter engagemanget.

– Jag värderar inte beloppen utan jag värderar gesten och engagemanget. Om en banks vd skänker 10 kronor så är det fan helt grymt eftersom det handlar om gesten. Viktigaste med hela budskapet är att lära sig om hiv och att varje krona räknas, skriver han.