Efter Rihannas uppmaning – Snapchat förlorar 6,5 miljarder kronor

Publicerad 2018-03-18

Snapchat har tappat 6,5 miljarder kronor av sitt marknadsvärde.

Detta efter att Rihanna uppmanat sina följare att bojkotta appen på grund av deras annons-miss.

”Vi undersöker nu hur detta har kunnat ske för att försäkra oss om att det aldrig händer igen.” skriver Snapchat i ett meddelande till CNN.

När Snapchat visade en annons som löd: “Hade du helst daskat till Rihanna eller slagit Chris Brown?” rasade användarna. För nästan tio år sedan dömdes nämligen Chris Brown för misshandel på sin dåvarande flickvän Rihanna. Annonsen gick heller inte hem hos sångerskan, som skrev ut sin ilska på Instagram.

”Alla kvinnor, barn och män som har fallit offer för våld i nära relationer och särskilt dem som inte har klarat sig ut ur det än... Ni svek oss! Ni borde skämmas. Kasta bort hela appen”, skrev hon då.

Rihanna.

Tappade 6,5 miljarder

Nu har hennes inlägg fått appen att förlora 6,5 miljarder kronor av sitt marknadsvärde skriver CNN.

Snapchat har gått ut med en ursäkt och de har tagit bort annonsen.

”Vi undersöker nu hur detta har kunnat ske för att försäkra oss om att det aldrig händer igen.” skriver de i ett meddelande.

Bära eller brista

Bakslaget kommer bara veckor efter att snapchat-drottningen Kylie Jenner meddelat att hon inte längre använder appen. Hennes uttalande fick dem då att förlora över 8 miljarder kronor. Nu spår experten Daniel Ives att 2018 blir ett tufft år för appen.

– Det här blir ett bära eller brista-år för Snapchat, säger han till CNN.

Följ ämnen i artikeln