Aftonbladet lanserar Gala Magazine

”Gala Magazine är något man kan suga lite längre på”

Publicerad 2019-01-25

Aftonbladet fortsätter att satsa på sin bevakning av kungligt och kändisar.

Med lanseringen av Gala Magazine ger man läsaren en djupare inblick i nöjesvärlden.

– Jag brukar beskriva Klick som lösgodispåsen som tillfredsställer sötsuget direkt, medan Gala Magazine är något man kan suga lite längre på, säger Erika Scott, magasinschef på Aftonbladet.

Med veckotidningen ”Klick” och tv-programmet ”Kungligt” har Aftonbladet redan en bred bevakning av nöjesvärlden.

Men nu lanserar man komplementet ”Gala Magazine” som ska ge en djupare inblick i kungar– och kändislivet.

– Vi vill bland annat öka vår bevakning av kungahuset och även bevaka det som händer utomlands. Det är något som vi märkt att våra läsare vill ha, säger Erika Scott, magasinchef på Aftonbladet, och fortsätter:

– Jag brukar beskriva Klick som lösgodispåsen som tillfredsställer sötsuget direkt, medan Gala Magazine är något man kan suga lite längre på. Den kommer varannan vecka, med fler sidor och plats för längre reportage.

Magasinet görs i samarbete med sajten galamagazine.se som sedan 2016 drivs av Petra Lindell och Anna Frödell.

Gala Magazine ligger i butik varannan lördag med start den 23 februari men redan från nästa torsdag kommer det att finnas Gala-sidor i Aftonbladets huvudtidning.

Följ ämnen i artikeln