Här gör Anna Book comeback i veckans Melodifestivalen

Gör fejkad brusreklam: ”Har busat ganska rejält”

Publicerad 2018-02-03

KARLSTAD. Huvudvärk?

Då kommer Anna Book till undsättning.

I kväll gör hon comeback i Melodifestivalen.

Melodifestivalens första deltävling gör ett fejkat reklamavbrott.

Då dyker plötsligt veteranen Anna Book, 47, upp i en reklam för brustabletter mot huvudvärk.

Sunil Munshi (regissören för Melodifestivalen) och gänget på Melloredaktionen gav sig inte. De ville väldigt gärna ha med mig och jag tog det några vändor och kände att jag ville ta chansen att prova något nytt och göra lite satir.

Hon har också spelat in mer material än det som sänds i första delfinalen men vet inte om det kommer bli fler sketcher under kommande veckor.

– Det vet man inte, vi får se vad de har tänkt sig. Vi har busat ganska rejält och haft väldigt mycket roligt. Jag tror att jag kommer bli väldigt gammal.

SVT vill inte avslöja om hon dyker upp i fler delfinaler.

– Som vanligt vill vi överraska tittarna under turnén. Alla får ge sig till tåls till nästa lördag, säger pressansvarige Jan-Erik Westman.

”Kul att testa mina gränser”

Anna Book dök också upp i förra årets tävling i inslaget ”Zeynos skrädderi och kemtvätt”.

– Jag tycker ju att det är kul att spela lite teater och testa mina gränser, framförallt när det blir lite humor och att bjuda på sig själv och skoja om saker som inte är elakt. det passar mig.

Hur ser du på att tävla i Melodifestivalen igen?

– Det skulle vara jätteroligt förutsatt att jag får vara med och jobba fram låten från början den här gången så att det inte blir som missödet jag blev utsatt för 2016.

Följ ämnen i artikeln