Tittarna rasande på ”Big brother”

Uppdaterad 2015-10-13 | Publicerad 2015-10-12

Kanal 11 medvetna om problemen

Premiären av ”Big brother” präglades av flera tekniska problem med livesändningen.

Nu rasar upprörda kunder som köpt i Kanal 11:s premiumtjänst.

– Helt otroligt, ni kör igång reklam för premiumkunder?

Varje dag klockan 21.00 sänder Kanal 11 ett nytt avsnitt av ”Big brother”. Men för de som inte kan få nog av den klassiska dokusåpan säljer Discovery Networks Sweden, som äger Kanal 11, även abonnemang som gör att tittarna kan följa programmet 24/7.

Men under det första dygnet har sändningen präglats av flera tekniska missöden.

”Har trots allt köpt premium”

På Kanal 11:s Play-tjänst rapporterar flera tittare om problem med ljudet under premiärkvällen.

– Kanske ”Big brother” kan komma med en kommentar om hur man fixar skiten? Hade varit skönt med ljud på högra öra också, har trots allt köpt premium och då ska det väl fungera också?, skriver en person.

Dessutom visade Kanal 11 reklam – något som premiumtjänsten ska vara befriad från.

Det fick många tittare att bli rejält förbannade.

– Va, reklam? Är ni seriösa!, är en av kommentarerna.

– Reklam när man betalar för reklamfritt?, skriver en annan.

Andra var ännu mer upprörda.

– Helt jävla otroligt, ni kör igång reklam för premiumkunder? Jisses.

Fler tekniska besvär

Dessutom vittnade flera andra om problem med bilden.

– Det har gått ut monoljud i 24/7-sändningarna och det är naturligtvis beklagligt. Under kvällen har man arbetat med att felsöka detta för att åtgärda det snarast möjligt, säger Therese Lindstrom på Kanal 11:s pressavdelning.

Att annonser dök upp hos en del av användarna beror enligt henne på en teknisk miss.

– Den åtgärdades genast. I fortsättningen kommer premiumanvändare inte att ha annonser i sändningen.

Vid 19-tiden i dag, måndag, var det fortfarande problem med ljudet på livesändningen.

Följ ämnen i artikeln