Kaos hos Nordea – gick inte att logga in

Uppdaterad 2018-05-16 | Publicerad 2018-05-15

Under tisdagen var det stora störningar hos Nordea.

Från morgon till kväll kunde kunderna inte logga in på nät- eller mobilbanken.

Först vid 22-tiden på kvällen var problemet löst.

Redan 07.30 på tisdagsmorgonen började problemen för Nordeakundera som ville logga in på mobil- och nätbanken.

– Det har pågått sedan dess och våra tekniker jobbar för fullt med att lösa det och har gjort det hela dagen, sa Afroditi Kellberg, presschef vid Nordea, vid 18-tiden på kvällen.

Då visset man inte vad störningarna berodde på.

– Vi har fullt fokus på att lösa problemet. Efter en teknisk incident går vi igenom i efterhand vad som har hänt, så det är för tidigt att säga ännu, sa Kellberg.

Trots inloggningsproblemen har kundtjänst kunnat hjälpa kunder att göra kontotransaktioner och andra bankärenden, enligt presstjänsten.

Vid 22-tiden på kvällen var problemet åtgärdat.

Följ ämnen i artikeln