Automat svalde Marie-Louises pengar: ”Känns pissigt”

Publicerad 2018-12-23

Marie-Louise Granstrand, 54, matade in 2 500 kronor i en presentkortsautomat i köpcentret A6 i Jönköping.

Men det sista presentkortet på 1 000 kronor ville aldrig komma ut – och dan före dan blev en riktig mardröm.

– Det finns ingen som tar ansvar. Mina barn får väl vara utan julklappar, säger hon.

Marie-Louise skulle handla presentkort till sina barn i en gåvokortsautomat från det norska företaget Mikrolog.

När hon matat in 2500 kronor fick hon presentkort på sammanlagt 1500 kronor – men det sista presentkortet värt 1000 kronor skrevs aldrig ut.

– Jag har ringt till företaget i Norge men där är det bara en man som säger att han inte kan göra något, säger Marie-Louise.

Hon tycker att det är oansvarigt att det inte finns någon i köpcentrumet som kan hjälpa henne att få sitt presentkort eller sina pengar tillbaka.

– Jag tycker det är konstigt att det inte finns någon som tar ansvar, vem skulle man vända sig till om man tillexempel kom ifrån sitt barn?

Enligt leverantören Mikrolog går det i nuläget inte att se om några felaktigheter har uppstått.

– Det vanliga är att prata med informationsansvariga på köpcentrumet om det uppstår problem, säger Peter Helmstad, chef på driftscentralen.

Följ ämnen i artikeln