Tekniska problem med biljettköp på SJ
Publicerad 2016-11-17
Andra haveriet på bara några dagar
För andra gången på kort tid drabbades SJ:s system av tekniska problem på torsdagen. Det ledde till att en del resenärer inte kunde boka biljetter.
– Vi kommer att utreda vad detta berodde på mer i detalj, säger Stephan Ray på SJ:s pressjour.
På grund av tekniska problem hade många resenärer svårt att göra biljettköp på SJ på torsdagsmorgonen. Enligt Stephan Ray på SJ:s pressjour kunde en del tidtabeller inte läsas in.
– Det ledde till att prisuppgifter för vissa resor inte kunde visas.
Drabbade resenärer vars tåg snart skulle avgå uppmanades att ta sig till stationen och prata med med ombordpersonalen.
– Vi vill naturligtvis att de ska kunna åka med ändå när sådant här inträffar, säger Stephan Ray.
Andra gången på kort tid
Under tisdagsmorgonen drabbades SJ:s biljettsystem av allvarligare problem. Då låg systemen helt nere i flera timmar.
– Denna gång är det inte lika omfattande. Många resenärer kunde boka resor, men för en del gick det inte, säger Stephan Ray.
Finns det något samband mellan händelserna?
– Det har jag inga uppgifter om, men det verkar inte vara samma typ av problem.
Vid 10.20 på tisdagen fungerade biljettbokningen återigen normalt.