Bieber hånas av NHL-fansen – liknas vid chipspåsar

Publicerad 2024-01-16

En ny hatstorm har riktats mot Justin Bieber.

Den här gången är det NHL-fansen som är upprörda efter att den nordamerikanska ligan avslöjat designen på årets NHL All Star-tröjor.

En design som Bieber ligger bakom.

Mellan den första och tredje februari samlas NHL:s hetaste stjärnor i Toronto för NHL All Star Weekend. Under söndagen släpptes tröjorna för eventet och åsikterna är minst sagt skilda.

Bakom designen ligger Justin Biebers klädmärke Drew House. Popsångaren Justin Bieber är uppvuxen en bit utanför Toronto och är ett stort hockeyfan och framför allt en stor Leafs-supporter. Han och Torontolaget har sedan tidigare haft samarbete med tröjdesign. Då blev det en riktig hit bland fansen och tröjan tog slut flera storlekar.

Ratas på sociala medier

Den här gången har dock många NHL-fans visat sitt missnöje. De fyra olika lagen som kommer visa upp sig under eventet har designats varsin variant. Lagen kommer spela i röd, blå, vit respektive gul tröja. På sociala medier jämförs designen med amerikanska chipspåsar, snabbmatskedjor och burkar för energidryck. Det är dock inte alla som fördömer designen.

– Efter den stora framgången med vårt första samarbete mellan NHL, Adidas och Drew House för Maples Leafs next gen-tröjor, har vi sett fram emot en ytterligare möjlighet att tillföra en vågat och modernt utseende på NHL-tröjor, säger chief brand officer Brian Jennings till NHL.

Svenskarna som spelar

Bland de som kommer bära Biebers design finns flera svenskar. Däribland Maples Leafs William Nylander, Buffalos Rasmus Dahlin, Calgarys Elias Lindholm och Vancovers Elias Pettersson.