’Laget i ditt hjärta’ vinner internationellt pris – igen

Uppdaterad 2019-06-03 | Publicerad 2019-06-02

Sportbladets projekt Laget i ditt hjärta har redan prisats flera gånger.

På söndagen tog man hem ytterligare en tung titel på World News Media-kongressen i Skottland.

– Vilket lagarbete! säger Sportbladets chef Pontus Carlgren.

Laget i ditt hjärta är ett projekt där Sportbladet och flera andra avdelningar på Aftonbladet samarbetar med Svenska fotbollförbundet.

Projektet tar avstamp i läsarnas kärlek till fotbollen och uppmuntrar till engagemang. Läsarna kan skänka 100 kronor till favoritlaget och för varje person som gör det bidrar Sportbladet med lika mycket.

Segersvit

Laget i ditt hjärta har prisats tidigare.

I söndags kväll var det dags igen när man kammade hem ”Best in Social Media Engagement” – för andra året i rad.

– Superkul, det var så otroligt många personer och olika delar av Aftonbladet inblandade i det här projektet, det krävdes toppinsatser rakt igenom för att det skulle få det stora positiva genomslaget som det fick. Vilket lagarbete!, säger Pontus Carlgren.

Vill lyfta fram

Han lyfter särskilt fram medarbetarna Christine Lööb, Ted Kudinoff, Mattias Andersson och Peter Nelander som alla varit drivande i arbetet med ”Laget i ditt hjärta”.

– Här nämner jag gärna ändå en person extra, Sportbladets Jens Persson som som alltid svarade för ett strålande kreativt arbete med sociala medier, det var den kategorin som segrade här.

Priset delas ut av WAN-IFRA som är internationell organisation för nyhetstidningar och nyhetsförmedlare.