Calle Schulmans ilska efter semesterkaoset: ”En ren bluff”

Publicerad 2017-07-12

Calle Schulman, 37, bokade ett härligt hotell i Tel Aviv.

När han och och familjen kom fram möttes de av blod, avföring och hårtussar i sängen.

Nu rasar medieprofilen mot resesajten.

– Jag skulle inte låta en hund bo där, säger han.

När Calle Schulman, flickvännen Sandhra Johnsson och barnen Penny och Tom Allan anlände till hotellet i Tel Aviv i Israel fick de en chock.

Bilderna på bokningssajten Booking.com stämde inte överens med verkligheten – alls. Medan fotona visade upp ett välstädat, fräscht boende var hotellet smutsigt, skräpigt och fullt av hår och fyllda toalettstolar.

– Jag skulle inte låta en hund bo där inne. Det var rent farligt också med blod och avföring i toaletterna. Och det där håret...jag vet inte vad som har försigått där. Men bortsett från det ser det inte alls ut som på bilderna på hemsidan. Det är rent lur, en ren bluff. Jag skulle gärna bo enkelt men då vill jag veta om det innan, säger Calle Schulman till Nöjesbladet.

”Säger att jag ljuger”

Schulman vände sig till Booking.com för att kräva pengarna tillbaka – men utan resultat.

– Det enda de säger är att jag ljuger, och det antar jag är för att de inte ska behöva betala tillbaka pengarna.

Nu har han riktat hård kritik mot företaget i flera inlägg på sociala medier. Han får medhåll från många av sina följare, som säger sig ha liknande erfarenheter av Booking.com.

– Jag hade ingen aning om att det var så välkänt, att det händer så mycket, men ingen har riktigt haft en röst att berätta om vad det är som pågår. Det är ju satt i system i det här, säger Calle Schulman.

”Ger mig aldrig”

Han och familjen har bokat ett nytt hotell i Tel Aviv.

– Nu har vi turen att kunna hitta ett nytt hotell, det är klart det svider med 10 000 men fick hitta ett till. Men det kan ju också hända människor som inte har ekonomisk möjlighet att hitta ett nytt hotell.

Men kampen mot Booking.com är inte över.

– Jag är ju den jag är och jag ger mig aldrig. Det får ta ett tag. Jag fortsätter tills jag och så många andra som möjligt får upprättelse mot de här skurkarna.

”Såg aldrig lägenheten”

Nöjesbladet har varit i kontakt med Booking.com, som menar att Calle Schulmans upplevelse av hotellet grundar sig i ett missförstånd.

”Våra noteringar kring detta visar att kunden aldrig ens såg den lägenhet han hade bokat. Boendet har meddelat oss att eftersom han anlände två timmar före incheckningen öppnade och hans tilltänkta lägenhet inte var redo erbjöds kunden att förvara sitt bagage tillfälligt i en annan lägenhet. Han informerades att denna ännu inte hade städats. Därefter lämnade han boendet. Vårt kundserviceteam är fortsatt i kontakt med kunden och det aktuella boendet”, sajten via sin svenska pressavdelning.

Följ ämnen i artikeln