Realityprofilens kritik mot Netflix-succén

Jason Oppenheim om ”Selling sunset”: Kände mig lurad

Uppdaterad 2023-10-30 | Publicerad 2020-08-17

Profilerna i ”Selling sunset”.

”Selling sunset”-profilen Jason Oppenheim kritiserar Netflix efter seriens succé.

I en intervju med Hello magazine säger lyxhusmäklaren att han känner sig lurad av streamingjätten.

– Hade jag vetat att serien skulle fokusera så mycket på våra privatliv hade jag förmodligen aldrig gjort den.

Tv-tittarna älskar succéserien – men realityprofilen själv är skeptisk.

I tre säsonger av ”Selling sunset” har omvärlden fått följa de anställda på mäklarbyrån The Oppenheim group och deras lyxliv, relationer och bråk. Serien har redan fått klartecken för en fjärde säsong.

Nu riktar en av seriens huvudpersoner Jason Oppenheim, 43, kritik mot hur Netflix utformat serien.

Jason Oppenheim.

– Hade jag vetat att serien skulle fokusera så mycket på våra privatliv hade jag förmodligen aldrig gjort den. Jag ville att den skulle handla om fastighetsbranschens alla sidor men nu förstår jag att den serie jag föreställde mig inte hade blivit lika populär. Jag har accepterat att jag är med i en realityserie snarare än en fastighetsserie, säger han till Hello magazine.

Jason Oppenheim äger mäklarbyrån The Oppenheim group i Los Angeles tillsammans med tvillingbrodern Brett. Där jobbar han tillsammans med Mary Fitzgerald, Heather Young, Chrishell Stause och Maya Vander med att sälja lyxhus och våningar för hundratals miljoner kronor. Bröderna är goda för drygt 43 miljoner kronor.

Den första säsongen av ”Selling sunset” hade premiär 2019.