Therese Lindgren ångrar kritiserade kampanjen

”Ledsen att den såg dagens ljus”

Publicerad 2020-01-20

Therese Lindgren ångrar att hon ställde upp i Arbetsförmedlingens kampanj förra året.

I en ny video på Youtube pratar hon om misstaget.

– Jag önskar att jag kunde få det här ogjort, säger hon i videon.

Youtubern och influencern Therese Lindgren, 32, pratar om sina tio största misstag som influencer i sin senaste video på Youtube. Ett av dem handlar om den kritiserade kampanjen från Arbetsförmedlingen som hon ställde upp i förra året.

I kampanjen syntes musikjournalisten Natalie Chanise Eriksson på bild men hennes ansikte hade ersatts av Therese Lindgrens. I en av utomhusannonserna syns influencern sittandes i en rullstol med texten ”Hade hon blivit en mäktig influencer?”

Therese Lindgren ångrar att hon ställde upp i Arbetsförmedlingens kampanj.

– Det sjätte misstaget önskar jag aldrig hade ägt rum. Enda anledningen till varför att det ägde rum var att jag inte visste bättre. Jag borde vetat bättre, borde varit mer påläst, säger hon i videon.

”Önskar att jag kunde få det här ogjort”

Hon fortsätter prata om att hon ångrar sin medverkan och hur mycket kritik det blev.

– Den borde inte ha gjorts. Jag önskar att jag hade vetat bättre. Jag önskar att jag aldrig hade ställt upp i den här kampanjen. Jag önskar att Arbetsförmedlingen aldrig hade kommit på den här kampanjen. Jag önskar att jag kunde få det här ogjort. Jag tar på mig fulla ansvaret och ångrar så mycket att jag ställde upp i den kampanjen, säger hon.

Natalie Chanise Eriksson.

”Jag är så ledsen”

Therese Lindgren menar att hon har lärt sig väldigt mycket efter det. Men hon står fortfarande fast vid att kampanjen aldrig borde gjorts.

– Det var mycket lögner från flera håll. Jag är så ledsen att den här kampanjen såg dagens ljus, säger hon.

Nöjesbladet har sökt Therese Lindgren för ytterligare kommentarer.

Bild på Arbetsförmedlingens kampanj.