Fiasko för Bullocks och Clooneys nya film

Uppdaterad 2015-11-05 | Publicerad 2015-11-01

Sämsta premiären i skådespelarens historia

”Our brand is crisis” har varit ett hjärteprojekt för George Clooney och Sandra Bullock.

Men biobesökarna är inte imponerade.

Den politiska satiren ”Our brand is crisis” har beskrivits som ett hjärteprojekt för vännerna Sandra Bullock och George Clooney.

Filmen, som regisserats av David Gordon Green, har producerats av George Clooney medan Billy Bob Thornton och Sandra Bullock spelar huvudrollerna.

Men trots den stjärnspäckade ensemblen har filmen inte gått hem hos kritikerna.

Och nu verkar den även ratas av biobesökarna.

Enligt The Hollywood Reporter lyckades filmen enbart dra in 1,1 miljoner dollar, drygt 9 miljoner kronor, under fredagen. Det är bara en tredjedel av vad filmen väntades dra in.

Sämsta premiären i Bullocks historia

Enligt sajten är det den sämsta premiären i Sandra Bullocks historia.

Filmen har kostat 28 miljoner dollar och har finansierats av Warner Bros.

Följ ämnen i artikeln