Melodifestivalen

SCHLAGERN PRESENTERAS AV

Aftonbladets stora mellosatsning – podd och schlagertävling

Årets mellonyheter: Tävlingen ”Schlager manager” och podden ”Schlagerkoll”

Av: 

Aftonbladet Nöje

MELODIFESTIVALEN

Aftonbladet nöje står rustade till tänderna inför Melodifestivalen 2021.

I år kompletteras den vanliga expertbevakning med tävlingen Schlager manager och podden ”Schlagerkoll” varje fredag.

– Vi ska vara som kompisarna du vill snacka Mello med, säger programledare Jenny Ågren som gör podden ihop med Tobbe Ek och Markus Larsson.

Jenny Ågren, Markus Larsson och Tobbe Ek gör podden ”Schlagerkoll”.

Aftonbladet kraftsamlar inför Melodifestivalen.

– Årets upplaga blir speciell utifrån pandemin som härjar, men på Aftonbladet nöje kommer bevakningen vara lika fullmatad som vanligt, säger nöjeschef Andreas Hansson.

Schlagerpodd varje fredag

Experterna Markus Larsson och Tobbe Ek kommer som vanligt tycka till och avslöja nyheter kring tävlingen, men de har också teamat upp med programledaren Jenny Ågren i en helt ny schlagerpodd varje fredag.

– ”Schlagerkoll” ska vara som ett komplement till vår övriga bevakning och där Tobbe och Markus kan få bre ut sig lite mer om vad de tycker och tänker kring tävlingen. Vi ska vara som kompisarna du vill snacka mello med. Det blir högt och lågt och förhoppningsvis väldigt kul för lyssnaren, säger Jenny Ågren, programledare och producent.

Precis som vanligt kommer Tobbe Ek att blogga, Markus Larsson sätta låtbetyg och Aftonbladets reportrar bevaka allt som händer kring tävlingen.

Tävla med Schlager manager

Samtidigt får Aftonbladets läsare möjligheten att bevisa att de är bäst på att förutse resultatet i tävlingen och tävla mot familj, vänner och resten av Sverige. Läsarna har tidigare kunnat tävla inom sport och aktier, nu kommer alltså turen till Sveriges största musiktävling. (Mer information om hur du tävlar finns längre ner).

– Det ska bli superspännande. Våra managerspel inom sport har varit väldigt populära i många år. I höstas blev Aktie Manager en succé, så nu kändes det självklart att även testa att få till en kul tävling kring Sveriges största underhållningsprogram, säger Pontus Carlgren, redaktionell utvecklingschef för Aftonbladet Plus.


Årets programledare i Melodifestivalen:

Schlager manager – så tävlar du

Gå in på manager.aftonbladet.se
Alla med Plus tävlar utan extra kostnad.
Har du Pluskonto kan du skapa upp till fem lag och dela med barn och familj.
Att skaffa Plus kostar 29 kr första månaden, därefter 99 kr - fritt att säga upp när du vill.

  • Regler

Vid varje av de fyra deltävlingarna: Tippa vilka två bidrag som går direkt till final och vilka två som går till Andra Chansen.
Andra chansen: Välja vilka fyra bidrag som vinner de fyra duellerna.
Finalen: Tippa rätt placering på alla 12 finalister.
Utslagsfråga: Vinnarens totalpoäng i finalen.
OBS! Du kan anmäla dig redan nu på manager.aftonbladet.se men det går också att byta dina tips fram till att röstningen stänger för varje deltävling.

  • Priser

1-3:e pris: Apple iPhone 12 64 GB (värde 9900 kr).
Du kan också vinna bonuspriser i Aftonbladets schlagerexpert Tobbe Eks egen liga, anslut till #jagslårtobbeek inne i spelet (iPad i första pris).
Där kan du också skapa din egen "hashtag-liga" och utmana vänner.
 

All info hittar du på manager.aftonbladet.se

ANNONS EXTERN LÄNK

Shoppa sommarens trender hos Gina Tricot - handla här.

Gina Tricot

Publisert:

Aftonbladet

/

Nöje

/

Melodifestivalen

/

Melodifestivalen

LÄS VIDARE

Bäst och sämst klädda i Mellon: ”Vilken håll käften-klänning!”

ÄMNEN I ARTIKELN

Melodifestivalen

Markus Larsson

Tobbe Ek

Jenny Ågren