Så skadat är Astra Zenecas varumärke

PODD ”De skulle vara räddaren i nöden”

Publicerad 2021-03-25

Lyssna:  iPhone  Acast  Spotify
 
Eller ⬇️ Klicka på Lyssna-knappen

Sedan det svensk-brittiska läkemedelsbolaget Astra Zeneca meddelade att de skulle ge sig in vaccinbranschen har resan varit minst sagt skakig.

Rubrikerna har handlat om försenad produktion, uteblivna leveranser, exportbråk och nu senast om eventuella biverkningar som kan kopplas till deras vaccin.

Så hur mycket stryk har Astra Zenecas varumärke tagit av alla turer?

Hur borde de ha kommunicerat med omvärlden?

Och hur lätt är det för ett företag att reparera ett skadat förtroende?

Det pratar vi om i dagens Aftonbladet Daily.

Gäst: Eva Ossiansson, ekonomie doktor och varumärkesexpert vid Handelshögskolan i Göteborg.

Programledare: Olivia Svenson.

Lyssna:  iPhone  Acast  Spotify

Aftonbladet Daily är en daglig podcast som sammanfattar och fördjupar aktuella nyhetshändelser och samtidsfenomen. Varje vardag intervjuar vi experter och reportrar för att ge en lite större bild av de nyheter som dominerar flödet.

Avsnitten släpps 04.00 varje morgon och man kan prenumerera i alla podcast-appar som till exempel Podcaster, Spotify eller Acast. Om man följer Aftonbladet i sin smarta högtalare kan man dessutom få Aftonbladet Daily direkt i sitt nyhetsflöde.

Aftonbladet Daily görs av Olivia Svenson, Marcus Ulvsand och Jenny Ågren.

 
Prenumerera på Aftonbladet Daily:
 På iTunes
 På Acast
 Spotify
 Via RSS


Mer från Aftonbladet Daily