Varumärket Astra Zeneca

Sedan det svensk-brittiska läkemedelsbolaget Astra Zeneca meddelade att de skulle ge sig in vaccinbranschen har resan varit minst sagt skakig.
Rubrikerna har handlat om försenad produktion, uteblivna leveranser, exportbråk och nu senast om eventuella biverkningar som kan kopplas till deras vaccin.
Så hur mycket stryk har Astra Zenecas varumärke tagit av alla turer?
Hur borde de ha kommunicerat med omvärlden?
Och hur lätt är det för ett företag att reparera ett skadat förtroende?
Det pratar vi om i dagens Aftonbladet Daily.
Gäst: Eva Ossiansson, ekonomie doktor och varumärkesexpert vid Handelshögskolan i Göteborg.
Programledare: Olivia Svenson.

TORSDAG 25 MARS 2021


Senaste avsnitten

Aftonbladet Daily

Alla Aftonbladets podcasts

OM AFTONBLADET

Tipsa oss: SMS 71 000. Mejl: tipsa@aftonbladet.se
Tjänstgörande redaktörer: Joakim Ottosson , Jenny Åsell och Elvira S Barsotti
Chefredaktör, vd och ansvarig utgivare: Lena K Samuelsson
Stf ansvarig utgivare: Martin Schori
Redaktionschef: Karin Schmidt
Jobba på Aftonbladet: Klicka här

OM AFTONBLADET