Flygbolagets udda ursäkt blev viral succé

Uppdaterad 2018-04-19 | Publicerad 2018-03-29

Flygbolaget Air Asia fick massiv kritik efter att ha förstört passagerares cyklar vid bagagerampen.
Nu blir bolagets ovanliga ursäkt en viral succé.

Tidigare i mars filmade en passagerare hur ramp-personal från Air Asia vårdslöst hanterade bagage från flight KLIA2 från Kaoshiung i Taiwan. Flera cyklar som checkats in gick sönder i hanteringen och flygbolagets vd Riad Asmat tvingades gå ut med en offentlig ursäkt i ett videoklipp på Facebook.

– Jag är själv cyklist och jag blev upprörd när jag såg hur vår personal agerade. Var så säkra, vi har tagit tag i detta och tar det på stort allvar, sa Riad Asmat.

Kysser väskorna

Men det var inte flygbolagets vd som fick mest uppmärksamhet. Ramp-personalen bad själva om ursäkt på ett mycket ovanligt sätt. I ett Facebookinlägg visar Mohd Amir Izzat, som är anställd av bolaget som hanterar Air Asias bagage, upp 20 bilder på sig själv och sina kollegor från bagagebandet. På bilderna kramar och kysser de passagerarnas väskor och i en kommentar skriver Mohd Amir Izzat:

”Kära väska, det spelar ingen roll hur tung väskan är, vi kommer ta hand om den med kyssar och omtanke... Vi älskar din väska. Vi ber om ursäkt för alla våra misstag, håll dig uppdaterad med Air Asia”.

Inlägget har delats nästan 10 000 gånger och gilla-markeringarna rasar in. Det har blivit en viral succé på nätet och bland kommentarerna finns både positiva och negativa reaktioner, men de flesta verkar uppskatta personalens ursäkt.

Air Asia hamnade i blåsväder och bad om ursäkt med kyssar och kramar.
Mohd Amir IzzatLADDA NER: Reseguide till Kuala Lumpur: mer än en
mellanlandning

Följ ämnen i artikeln