Volvo bjöd på frukost i gatukampanj för däck

Uppdaterad 2011-04-18 | Publicerad 2011-04-14

Anna Berndtzen lockade bilister till Volvos förra gatukampanj.

På fredagen 15 april genomförde Volvo en gatukampanj på temat däck – i tre städer.

I Göteborg bjöds morgonbilisterna på frukost. Volvoägarna fick dessutom sina däck kontrollerade.

Ännu en gång satsade Volvo på en gatukampanj – denna gång var temat däck. På fredag 15 april mellan 07:00 och 09:00, hade Volvo Personbilar Sverige ett pitstop vid Restaurang Trädgår´n i Göteborg. Där bjöds alla bilister på en frukostpåse, en däckdjup-mätare och Volvos folder ”Våra bästa däck”. Volvoägarna fick dessutom sina däck kollade av Volvos personal. Som ett extra dragplåster var Volvo Polestar på plats med en av racingteamets tävlingsbilar.

Ett samarbete

Gatukampanjen var ett samarbete mellan Volvo Personbilar Sverige, Zoega (som stod för kaffet) och Metro. Gratistidningens handutdelare fanns dessutom på olika platser i Göteborg, Stockholm och Malmö. De delade ut ett nummer av Metro, samt  däckdjup-mätare och Volvos däck-folder.

– Vi gör det här för att vi vill visa att Volvoägare har det lite bättre. Det är samma som när vi körde vår gatukampanj för Service 2.0 förra året. Vi är måna om våra kunder och slitna däck ändrar bilens egenskaper. Därför är det viktigt att de har bra däck, så att bilen beter sig som den ska, säger Johanna Kinnander, projektledare marknadskommunikation, Volvo Personvagnar Sverige.

Volvo