Annons

Tillsammans sätter de press på elbolagen

Att hitta ett elbolag som man trivs och är nöjd med är inte alltid lätt.

Sedan 1999 har 250 000 svenskar gått med i Kundkraft och tillsammans ökar de konkurrensen på elmarknaden. Ny undersökning visar att 9 av 10 medlemmar kan rekommendera Kundkraft till vänner och bekanta.

I en undersökning som gjordes nyligen med cirka 5000 av Kundkrafts medlemmar berättade mer än 90 procent att de kunde rekommendera Kundkraft till vänner och bekanta.

– Det är väldigt roligt att så många uppskattar vår tjänst, säger Anders Kaijser, affärsområdeschef på Kundkraft.

En folkrörelse

Kundkraft är ett företag som sedan starten blivit en ny svensk folkrörelse. Över 250 000 svenskar är nu med och bidrar till lägre elpriser.

EXTERN LÄNK

Låt Kundkraft hitta bästa avtalet för dig – klicka här!

Tack vare den stora medlemsskaran kan Kundkraft sätta press på elbolagen, som får tävla om att erbjuda det lägsta elpriset till kunderna.

– Som konsument är det här väldigt skönt, för du slipper bry dig om ditt elpris. Vi står förhandlingarna och du får alltid el som är billigast i längden levererat hem till dig.

Marknaden är komplex

Anders Kaijser är dock noga med att påpeka att Kundkraft inte alltid erbjuder marknadens lägsta pris.

– Dagens marknad är rätt så komplex. Många aktörer erbjuder ett kampanjpris som kan vara jättebilligt. Men ett tag ändrar man reglerna och plötsligt blir din elräkning jättedyr. Det som är bra med oss är att du är alltid är garanterad ett billigt elavtal, säger Anders Kaijser.

Tar bara några minuter

Att gå med i Kundkraft är riktigt enkelt. Det enda du behöver göra är att registrera dig på Kundkrafts hemsida och skriva in dina uppgifter. Allt jobbigt och tidskrävande sköter Kundkraft, till exempel att säga upp ditt gamla elavtal. Dessutom är du garanterad ett miljövänligt val. Alla elbolag som Kundkraft samarbetar med erbjuder 100 procent grön el.

EXTERN LÄNK

Låt Kundkraft hitta bästa avtalet för dig – klicka här!

Annons: Detta är ett annonsinnehåll från vår partner. Texten är alltså ej skriven av Aftonbladets redaktion.

Publisert:

Följ ämnen i artikeln