Läckbergs pr-kupp - styckade dockor ska lansera nya boken

Publicerad 2014-12-03

Camilla Läckberg ”säljer” styckade dockor för att göra reklam för sin nya bok.

Någon är halshuggen – en annan saknar ett ben, eller en arm.

– Med glimten i ögat och en dos humor, säger Läckberg.

Deckardrottningen Camilla Läckberg, 40, testar ett nytt pr-knep lagom till lanseringen av nya boken ”Lejontämjaren”.

Serien om Fjällbackamorden har blivit dockor. Men inte så barnvänliga som dockor brukar vara.

På hemsidan Fjallbackacollection erbjuds intresserade att köpa sin alldeles egna uppsättning av gärningsmän och mordoffer.

”Gjord med glimten i ögat”

En docka är halshuggen, medan en annan saknar ett ben, eller en arm. Allt baserat på karaktärernas öden i Läckbergs bäcker.

Men den som framför sig ser den ”perfekta julklappen”, lär dock bli besviken. När man klickar sig vidare för att beställa någon av dockorna möts man av budskapet:

”Tyvärr är lagret dödligt slut, men du får gärna läsa boken Lejontämjaren, skriven av Camilla Läckberg, som inspirerat ”Fjällbacka Collection”.

– Jag gillar att prova nya grepp och nya sätt att jobba på. Filmen är gjord med glimten i ögat och en stor dos humor, hälsar Camilla Läckberg till Nöjesbladet.

Tio exemplar av dockorna kommer dock att produceras, men var de hamnar är hemligt.

– De har gått till utvalda personer, berättar Camilla Läckberg.

ANNONS