Sofis mode – en framgångssaga

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-10-09

Sofis Mode är en enastående framgångssaga.

Bilagan har 271?000 läsare – varje vecka!

–?Det är fantastiska siffror. Efter bara tio månader är vi större än något annat modemagasin på marknaden, säger Marica Finnsiö, featurechef.

Det har gått knappt tio månader sedan Aftonbladets bilaga Sofis Mode för första gången såg dagens ljus. Succén blev omedelbar.

- Det är fler läsare än vi vågat hoppas på, säger Sofi Fahrman.

Enligt Orvestos nya mätning, den första för Sofis Modes del, når de i dagsläget 271 000 läsare i veckan, av vilka 83 procent är kvinnor.

- Det är fler läsare än vi vågat hoppas på, säger Sofi Fahrman.

Litar på Sofi

Vad beror framgången på?

–?Det är många saker. Sofi Fahrman har ett stort förtroende hos läsarna och de litar på hennes råd. Hon är som den där väninnan man vill ha med sig när man shoppar, säger Marica Finnsiö.

–?Sedan har vi en väldigt duktig redaktion som sliter hårt. Framgången är ett resultat av teamwork.

Sofi Fahrman själv säger att hon tror att framgången beror på att redaktionen lyssnar på läsarna, och skriver utifrån deras önskemål.

- Sedan har vi kort pressläggning, vilket innebär att vi är ständigt aktuella. De produkter vi tipsar om finns att få tag på när tidningen kommer ut.

Om 4 månader är det en ny mätning, hur många läsare har ni då?

–?300 000. Det är målet. Och det hoppas jag att vi lyckas med, säger Marica Finnsiö.

ANNONS

Följ ämnen i artikeln