Laila om sin vinbox: ”Kravet var att det skulle smaka gott”

Publicerad 2014-01-09

Gessle har gjort det.

Montazami likaså.

Nu ger sig ”Idol”-profilen Laila Bagge Wahlgren också in i vinsvängen.

Laila Bagge Wahlgren, 41, är den senaste i raden av celebriteter som letat sig in på Systembolagets hyllor.

”Idol”-jurymedlemmen och bloggerskan har designat ett rödtjut på box.

– Jag skulle inte vilja kalla det ett kändisvin. Det enda kravet jag hade för att göra det här jobbet, var att smaka av vinet i förväg för att testa om det smakade gott.

Vinet sägs vara anpassat för personer som är känsliga för rött vin. Enligt pressmeddelandet innehåller det ett reducerat innehåll av garvämnen och histamin.

– Jag har vänner som är extra känsliga för rött vin, och har man sådana problem är det klart värt ett försök att testa det här vinet, säger Laila.

I gott sällskap

Du har själv släppt en träningsbok, går alkohol och en hälsosam livsstil ihop för dig?

– I min bok skriver jag om att jag har en syndardag i veckan. Man lever inte ett roligt liv om man gör avkall på sånt man verkligen tycker är härligt. Om man tränar och lever hälsosamt i övrigt är det skönt med en dag då man får ta ett glas vin och äta en gräddig pasta.

Är det här vinet bra business för dig?

– Det är som ett vanligt designjobb för mig. Det är klart att jag får ett arvode. Men grunden är förstås att jag vill gilla, och kunna stå för, innehållet.

Bland andra inredningsgurun Ernst Kirchsteiger, artisten Per Gessle, Hollywoodfrun Maria Montazami, popgruppen Kent, artisten Lill-Babs, dansbandet Lasse Stefanz, musikern Plura och dryckesexperten Bengt Frithiofsson har också använts för att marknadsföra vin.

Bagges box släpps i Systembolagets sortiment i morgon.