Känner sig lurade på Hellström-biljetterna

Uppdaterad 2017-02-09 | Publicerad 2016-12-23

Inte fått plåtarna en månad efter betalningen: Eventim lovar: ”Alla biljetter har nu skickats ut”

De har betalat tusentals kronor för att se Håkan Hellström.

Men de tänkta julklappsbiljetterna har fortfarande inte levererats.

– De hänvisar till en kundtjänstsida, jag har fyllt i formuläret där tre gånger men inte fått något svar alls, säger en av de drabbade.

En månad efter att biljetterna till Håkan Hellströms sommarturné släpptes har flera biljettköpare ännu inte fått sina plåtar från biljettförsäljningsföretaget Eventim.

– De hänvisar till en kundtjänstsida, jag har fyllt i formuläret där tre gånger men inte fått något svar alls, säger Danjel Ericsson som köpte flera biljetter samma dag som de släpptes den 25 november.

Han är upprörd när Nöjesbladet pratar med honom.

– Ja, man ligger ute med 3000 kronor och det var ju tänkt som julklappar några av de här biljetterna, säger han.

Hotade med ARN

Inte förrän han hotade med att vända sig till Allmänna reklamationsnämnden lyckades han få svar.

– Enda kontakten som jag till slut fick var via chatten på Facebook. När jag hotade med Allmänna reklamationsnämnden svarade de inom en timme. De har lovat att jag ska få biljetterna inom en vecka, men jag vet inte om jag vågar tro på dem, säger han.

På Eventims Facebook-sida vittnar flera Håkan Hellström-fans om kaoset:

”Hur tycker ni själva att den här försäljningen av biljetter till Håkan har gått? Sidan kraschar, folk får inte sina biljetter, ni namnger fel utlämningsställe, ni svarar inte på mail..., lite av en katastrof va? Sover gott om nätterna?” skriver en användare, medan en annan hotar att polisanmäla Eventim om han inte får de biljetter han betalat för innan veckan är slut.

Eventim: ”Biljetterna aldrig varit i fara”

Christoffer Feilberg är vd för Eventims ägare Venuepoint. Enligt honom har 300 kunder drabbats och det rör sig om totalt 800 biljetter.

– Vi är mycket ledsna för det här. Vi insåg tidigt att något blivit fel för de här 300 kunderna och såg därför till att mejla dem så snabbt vi bara kunde för att förklara att vi är medvetna om problemet. Vi sålde mer än 75 000 biljetter på en dag. De drabbade kundernas biljetter har aldrig varit i fara, vi såg direkt till att lägga undan biljetter enligt deras beställningar för att sedan utreda hur många de betalat för och hur många de faktiskt beställt.

Han lovar att alla kommer att ha fått sina biljetter före nyår.

– Ja, definitivt. Vi har nu skickat ut alla biljetter till de här kunderna. Det här är absolut inte en normal situation och jag tror att vi lärt oss av den här erfarenheten så att den inte ska kunna hända igen, säger han.

Följ ämnen i artikeln