Betalade – får inte biljetterna

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2009-02-03

Springsteen-fansen har väntat i en vecka

Biljettstrulet till Bossens konsert på Stockholms Stadion i sommar fortsätter. Flera av Nöjesbladets läsare har fått pengar dragna från sina konton – men inte sett röken av några biljetter. Och på Eventim möts de av en telefonsvarare.

De lovade att fixa Springsteen- biljetterna inom 48 timmar.

En vecka senare har Eventim fortfarande inte kompenserat de kunder som fått pengar dragna från kontot men inga biljetter.

Nöjesbladet kunde förra veckan rapportera om hundratals Springsteen-fans som inte fått ut några biljetter trots betalning.

Eventim lovade då att alla problem skulle vara lösta inom två dygn.

Och nu, en vecka senare, har många av dem fortfarande inte fått sina biljetter.

Nöjesbladets läsare vittnar om hur strulet fortgår.

Fel på koden

Signaturen ”Ledsnat” skriver:

– Det enda man kan komma till är en telefonsvarare som säger att de ska ringa upp alla ”drabbade” ... Men en HEL vecka och inget har hänt?

En annan läsare har haft besvär med att få ut sin biljett via ombud:

– När jag då lämnar min uthämtningskod så säger man att det inte finns någon sådan kod och att det inte ens är rätt ”kodformat”.

”Ska lösas inom kort”

Vd:n för Eventim Sweden AB, Marc Fettes, förklarar de utdragna problemen:

– Det elektroniska svenska betalningssystemet kraschade förra veckan, och det var inget som vi hade kontroll över. Men vi tror att det hände eftersom vårt eget system på Eventim är snabbare än den elektroniska betalningsplattformen. De hamnade i otakt helt enkelt. Det är också förklaringen till att vissa har haft svårt att få ut biljetter via sina koder, säger han till Nöjesbladet.

Ni skulle ju ha löst det här inom 48 timmar?

– Vi har också löst det för flertalet av kunderna. Men vi beklagar att det har tagit tid för vissa och vi ska se till att lösa allas problem inom kort. Alla ska få sina biljetter.