”Reklam-tv är som ett avbrutet samlag”

Uppdaterad 2018-08-20 | Publicerad 2011-01-04

Succésiffror för ”Stjärnorna på slottet”.

Då attackerar Ulf Brunnberg kommersiell tv.

– Det är som ett avbrutet samlag.

I lördags ökade tittarsiffrorna för ”Stjärnorna på slottet”. Nästan 1,7 miljoner bänkade sig framför programmet.

– Jag tror att folk tycker att det här är intressanta människor som folk inte vet så mycket om sedan tidigare, säger Ulf Brunnberg.

Han tycker själv att det är en trevlig programform men var ändå tveksam till att ställa upp.

– Tidigare har det varit lite förutsägbart men jag tyckte att den här kombinationen av människor var intressantare än innan, säger han.

Ulf Brunnberg är inte förvånad över de höga tittarsiffrorna.

– Jag förstår också att reklamkanalerna inte har lika höga siffror, med tanke på vad de visar.

Själv tittar Ulf Brunnberg inte alls på reklam-tv.

– Jag tycker att det är som ett avbrutet samlag varenda gång. De kommer att förlora på det. Det ser man på tittarsiffrorna. SVT har väl inte de roligaste programmen men det är att föredra för att slippa reklamen.