"Svensson, Svensson" – om läsarna får välja

Uppdaterad 2011-03-09 | Publicerad 2007-09-22

Den folkkära komediserien vann en jordskredsseger i omröstningen

Allan Svensson i "Svensson, Svensson".

Tv-kanalerna satsar på lördagsnöje. Aftonbladet.se lät läsarna välja sin favorit.

I omröstningen vann "Svensson, Svensson" en jordskredsseger med 65,6 procent av rösterna.

"Babben & co" kom tvåa med 15 procent. Både "Deal or no deal" (11 procent) och "Sing-a-long" (8,4 procent) var rejält akterseglade.

"Svensson, Svensson" som förra veckan gjorde comeback i tv-rutan efter tio år verkar därmed fortfarande ha ett starkt stöd bland tittarna.

Men alla var inte lika positiva.

”Svenssons är slut. Svensson Svensson: så urvattnat, så förutsägbart, så tråkigt. Bäst före-datum är passerad för länge sen” skrev vicevärden.

”Babben är fenomenal, men varför lägger dom andra kanalerna sina stora underhållningsprogram samtidigt som SVT storsatsar. Vill dom inte ha några tittare. Jag väljer ju först och främst SVT så jag slipper all förbannad reklam. Men skulle kunna tänka mig Sing Along i.af” skrev signaturen ”cone”.

ANNONS