’Sveriges viktigaste konsumentprogram’

Uppdaterad 2014-05-12 | Publicerad 2014-05-11

Daniel Nilsson-Padilla leder Aftonbladets nya tv-satsning

Nu är det premiär för Aftonbladets nya satsning ”Konsumentdrevet”.

Ett program som ska hjälpa dig att hitta rätt i djungeln av oseriös marknadsföring och ställer sig på konsumenternas sida.

- Det här programmet kommer att bli Sveriges viktigaste konsumentprogram, säger programledaren Daniel Nilsson-Padilla.

I en tid då marknads­föringen blir allt mer aggressiv är det lätt att göra köp man senare får ångra. Och långt ifrån alla bolag tar ansvar när konsumenter känner sig lurade.

”Förändra samhället”

I programmet ”Konsumentdrevet” ges både tittarna och de drabbade vägledning av experter på konsumentfrågor och sakkunniga i olika ämnen.

– Programmet kommer att förändra samhället då kedjorna som inte tänkt göra rätt för sig plötsligt får krypa till korset, säger programledaren Daniel Nilsson-Padilla.

I dag klockan nio

Han ser sig själv som en modern Sverker Olofsson och är beredd att ta fighten mot de stora bolagen.

– Vi kommer att belysa fall där konsumenter råkat illa ut och hjälper dem att få rätt mot stora kedjor, säger han.

Han hoppas nu på att alla som hamnat i kläm i konsumentärenden hör av sig till programmet.

– Vi är en redaktion på tio medarbetare som jobbar stenhårt för att kriga till­baka konsumenträtten. Det vore en ära att bli stoppad på stan och upplyst om något problem vi borde ta tag i, säger han.

”Fall som berör”

”Konsumentdrevet” är cirka 30 minuter långt och sänds sex måndagar under maj och juni på Aftonbladet TV. Till hösten är programmet tillbaka men sju nya avsnitt.

– Vi ska på klassiskt Aftonbladetvis hjälpa människor att få rätt. Programmet ska ta upp fall som berör och som är relevanta för många tittare, säger Jessica Linnman, operativ chef Aftonbladet TV.

ANNONS