De skänker dagskassan till Rädda Barnen

Publicerad 2015-09-09

”Kunderna har reagerat jättepositivt, vi har haft rusning hela morgonen”

Under onsdagen bytte Pressbyrån namn till Insamlingsbyrån.

På onsdagen skänker Pressbyrån hela dagens intäkter från sin största butik till Rädda Barnen.

– Vi har som många andra berörts av det som sker runt omkring oss. Så vi bestämde oss för att hjälpa till, säger Annamaria Carnemark, marknadschef på Pressbyrån, till Aftonbladet.

Annamaria Carnemark, marknadschef på Pressbyrån.

All försäljning från onsdagen i Pressbyråns största butik, på Stockholms Centralstation, kommer att gå till Rädda Barnen. Samtidigt byter butiken tillfälligt namn till Insamlingsbyrån.

– Kunderna har reagerat jättepositivt. Vi har haft rusning hela morgonen, alla är jätteglada och vi har haft fler kunder än vanligt, säger Annamaria Carnemark, marknadschef på Pressbyrån, till Aftonbladet, och fortsätter:

– Det är några som dessutom passar på att handla lite extra.

Hoppas på minst 300 000 kronor

Vid dagens slut hoppas man på att ha fått in minst 300 000 kronor.

Varför väljer ni att skänka till just Rädda Barnen?

– Det finns jättemånga fantastiska organisationer men den här gången valde vi dem.

Varför just nu?

– Vi har blivit så berörda de senaste veckorna av vad vi ser och hör, så vi bestämde oss för att hjälpa.

Följ ämnen i artikeln