Test ska få fram värmlänningen i dig

Uppdaterad 2011-03-10 | Publicerad 2007-08-23

Kampanjen "Har du testat dig?" ska stärka länets varumärke

Är du omtänksam, generös och samarbetsvillig?

Grattis, då är du en äkta värmlänning.

I alla fall enligt Region Värmland som genom sin nya kampanj ska stärka varumärket för länet.

Den kommer bland annat att synas i Dagens Industri, Dagens samhälle och på Arlanda Express. Reklamkampanjen ”Har du testat dig?” ska få beslutsfattare, näringslivsledare och politiker att stanna upp och tänka efter om de har en liten värmlänning i sig.

– Värmlänningens karaktär präglas av omtanke, samarbetsvilja, generositet. Man är också framgångsrik i såväl yrkes- som privatliv, säger Rolf Harju, copywriter på Clara reklambyrå i Karlstad.

I upp till fyra år har byrån samarbetat med länsstyrelsen i Värmland och Region Värmland för att stärka länets varumärke. På Region Värmlands hemsida kommer det att finnas ett test som avgör om man är en värmlänning i hjärtat eller inte.

Är det någon skillnad på värmlänningar och andra?

– Det finns många klusterverksamheter mellan företag och över branschgränser här. Det är ett varmare klimat här, rent generellt, säger Rolf Harju.