5-i-topp

Uppdaterad 2011-03-08 | Publicerad 2003-01-28

Panelen rankar katalogerna

Vi bad panelen rangordna

katalogerna och de var rörande överens – Ving är bäst.

KATALOGER FÖR MILJONER Vings katalog kostar 9,6 miljoner kronor att ta fram. Always kostar 5 miljoner, Spies budgetvariant 800 000. Fritidsresor och Apollo vill inte avslöja kostnaden.

1.Ving

”Varma färger. Flickan på bilden tittar på oss och man får direkt kontakt. Men varför är det text rakt i kvinnans ansikte?”

2. Apollo

”Fin blå färg och levande omslag. Begränsar inte målgruppen utan vänder sig till många.”

3. Fritidsresor

”Tråkig bild. Ingen kontakt. Snett och vint. Ful och dominerande logotyp.”

4 Always

”Kall, kylig, inte inbjudande. Urtrist, bara en snygg tjej på bilden räcker inte.”

5. Spies

”Förskräcklig, påminner om direktreklam som åker rätt ner i papperskorgen. Syns inte att det är en katalog, ser ut som prislistan. Enkelt omslagspapper och billigt gjord.”

Katalogerna kunde göras bättre

Följ ämnen i artikeln