Resebolaget avbokade deras resa – priset blev för lågt

Publicerad 2015-06-17

Pernilla och hennes sambo: ”Man blir jäkligt sur”

Resebolaget Kroatienspecialisten avbokade Pernillas resa till Dubrovnik.

Anledningen? Priset blev för lågt.

– Man blir jäkligt sur, säger Pernilla.

Pernilla och hennes sambo Johan bokade resan i lördags. De såg fram emot besöket i Dubrovnik, ett populärt resmål i södra Kroatien.

Men senare på kvällen fick de ett mejl där företaget meddelade att resan hade blivit avbokad och att pengarna återbetalats.

– De kunde åtminstone ha ringt, säger Pernilla.

Priset blev fel

Pernilla och hennes sambo betalade 4 178 kronor. I mejlet från företaget fick de höra att priset blivit fel.

Om de fortfarande ville göra resan skulle det bli en rejäl prishöjning: 11 099 kronor per person.

Och det skulle inte inkludera tilläggen för transfer och halvpension som paret betalat för.

– Man blir jäkligt sur. Vi kommer inte att boka med dem igen, säger Pernilla.

"Borde ha förstått"

Haris Nuspahic, marknadschef på Kroatienspecialisten, förklarar att prismissen beror på den mänskliga faktorn.

– En av våra anställda råkade lägga in fel pris. En etta försvann så priset per person blev felaktigt 1 099 kronor, säger han.

Enligt Haris Nuspahic fanns den felaktiga prisangivelsen under två timmars tid på företagets hemsida i lördags.

– Det är sex bokningar som berörs, säger Haris Nuspahic.

Han tycker att Pernilla och hennes sambo borde ha förstått att priset var orimligt.

– Det handlar om ett fyrstjärnigt hotell mitt i högsäsongen.

"Kommer inte hända igen"

Men Pernilla håller inte med.

– Det går ju att få tag i billiga resor. Jag tycker att de har skött det dåligt, säger hon.

Haris Nuspahic anser att det var rätt att avboka resan.

– Vi beklagar det som hänt. Men det berodde på ett mänskligt fel och vi har gjort allt vi kunnat, säger han.

Ska jag som kund vara orolig för att min resa hos er blir avbokad?

– Nej, aldrig, aldrig. Detta kommer inte att hända igen.

Följ ämnen i artikeln