”...då tar vi ett reklam- avbrott på 7 minuter”

Uppdaterad 2018-12-28 | Publicerad 2010-11-27

Tittarna rasar mot TV4

TV4 Sport tog i dag tillfälligt över sändningarna av skidvärldscupen från SVT då de köpt rättigheterna från tävlingarna i Kuusamo.

Efter damernas lopp rasade tittarna mot kanalen i Sportbladets Live-rapportering.

”Åsså alla TV4 reklamer, när Kalla är på väg mot mellantiden, Ja då tar vi ett reklam avbrott på 7 minuter”, skriver signaturen Gabriel.

SVT:s framgångsrecept Vinterstudion tvingades till en tillfällig paus då TV4 köpt rättigheterna att sända skidtävlingarna från finska Kuusamo. Det gjorde Sportbladets läsare upprörda redan innan tävlingen.

95 procent väljer SVT

I en omröstning, med över 20 000 svar, om vilken kanals skidsändningar läsarna föredrar har TV4 i skrivande stund bara fått två procent av rösterna. Det är sämre än Eurosports tre och SVT:s fullständigt överlägsna 95 procent.

Efter loppet var tittarna upprörda över sändningen och Sportbladets Live-rapportering dränktes av kritiska inlägg.

Kritiska inlägg

”längar till vinterstudion med andree pops! nästa vecka!”, skriver kristoffer.

”SVT har ingen reklam, mycket bättre upplägg på programmet med reportage, massa intervjuer, de analyserar och allt sånt”, skriver Dadden.

”Tv4 sport ska hålla sig till fiskeprogram, det är dom bra på”, skriver Stefan.