Jättesuccén

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-12-12

Över en miljon besökare har sett Laul Calling

Laul Calling har nu passerat en miljon tittare.

En miljon besök. På två månader.

Sportbladets webb-tv-satsning Laul Calling är en jättesuccé.

– Det är unika siffror, säger programledaren Robert Laul.

Den 3 oktober drog det igång – Sportbladets stora webb-tv-projekt. Drygt två månader senare har fotbollsprogrammet, där experterna Simon Bank, Erik

Niva och Jennifer Wegerup diskuterar smått och stort under Robert Lauls ledning, haft över en miljon besök.

– Jag hade tippat att vi skulle spränga miljonvallen den 5 november. Det tog lite längre tid men det är klart att det är unika siffror.

Varför är programmet så populärt?

– Det är väl en kombination av att vi gör något som ingen annan gör samt att vi blandar högt och lågt inom ämnet fotboll. Vi både roar och bildar våra tittare.

Vad tycker du själv om programmet?

– Att det är den bästa webb-tv-talkshowen, men vi har naturligtvis mycket som kan bli ännu bättre.