”Pippen-feber” i Sundsvall: ”Fans ringde från Malmö, Luleå, Estland & Danmark”

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2007-11-28

Det man förlorar på souvenirer tar man igen på biljetter.

Sundsvall vet hur de ska slå mynt av Pippeneffekten.

På måndag klockan elva släpps biljetterna till Sundsvall – Akropol, men redan märks Scottie Pippens genomslagskraft.

– Det ringde direkt folk från Malmö, Luleå, Estland och Danmark. Alla presenterade sig som Pippenfans och ville ha biljetter, säger ordföranden Anders Öhrn.

”Publikmatch”

Priset kommer att vara högre än en vanlig seriematch, men hur dyra de blir är inte spikat.

Oavsett vilket tror Öhrn på 2 800 personer i sporthallen.

– Vi förutsätter att det blir en publikmatch, jag är övertygad om att det blir fullt, säger han.

Bekostas av sponsorer

Avtalet som Sundsvall skrivit på gör att Öhrn inte får avslöja vad basketlegenden kostar per timme. Dessutom får klubben inga rättigheter att sälja t-shirts, vimplar eller kaffekoppar med Pippenansikten på.

Ändå har Sundsvall en trygghet: Pippen bekostas av sponsorer, så publikintäkterna går rakt in i klubbkassan.

Följ ämnen i artikeln