Ticnet: ”Det är Globen som har sjabblat”

Publicerad 2012-05-05

Uppmanar alla missnöjda kunder att höra av sig

Det var Globens fel att alla biljetter på Ticnet kostade 395 kronor.

Men man hjälper gärna folk som vill ha pengarna tillbaka.

– Jag uppmanar biljettköpare att höra av sig till oss, säger pressansvarige Marie Lindqvist.

Tidigare i dag utbröt kaos när Ticnet annonserade ut samtliga biljetter till Sverige-Tjeckien för 395 kronor. Även de platser som tidigare kostat 1495.

Men något på hemsidan hade gått snett.

Många som trodde sig ha fått tag på en billig biljett hade i själva verket betalat betydligt mer.

– Allt jag kan göra är att hänvisa till Globen, det är de som har sjabblat, säger Mattias Hallgrim, marknadsdirektör på Ticnet.

"Hör av er till oss"

Globens pressansvarige Marie Lindqvist säger så här om situationen.

Vad är det som har gått fel?

– Det kan jag inte svara på.

Kan köparna få pengarna tillbaka?

– Då ordnas det av Ticnet.

Ticnet säger att ansvaret ligger hos er.

– Har det begåtts ett fel så åtgärdas det. Jag uppmanar biljettköpare att höra av sig till oss så får vi titta på respektive situation tillsammans med Ticnet.

Följ ämnen i artikeln