Hockeyfansen buade ut Zlatans nationalsång

Publicerad 2014-03-15

Frölunda överraskade med att byta ut den traditionella nationalsången till huvudsponsorn Volvos Zlatanversion.

Då buade fansen ut tilltaget.

– Vi tyckte det var en annorlunda och fräck grej, säger Frölundas presschef Peter Gyllander.

Spelarna stod på var sin blålinje, redo att sätta igång den första kvartsfinalen.

Men först skulle den traditionsenliga nationalsången spelas, men då valde Frölunda överraskande att spela Zlatan Ibrahimovics "nya nationalsång" som spelades in till en reklamfilm för Volvo.

Sportbladets Henrik Lundgren rapporterar från Scandinavium att tilltaget buades ut av båda lagens fans.

"För att hjälpa dem kommersiellt"

Frölundas presschef Peter Gyllander förklarar varför man bytte nationalsång:

– Vi har ju Volvo som huvudsponsor, så dels är det för att kommersiellt hjälpa dem, sen tyckte vi det var en annorlunda och fräck grej. Vi vet att den är populär med många nedladdningar och visningar på Youtube.

Hur känner du för att den buades ut?

– Jag hörde att någon sa det, jag var inte där så jag hörde det själv. Men jag förstod att det var några som inte gillade den, men det var en grej vi ville testa.

Ska man kunna köpa nationalsången som sponsor?

– Det är inget köpt utrymme, det är vår egen idé. Låten är väldigt mycket nedladdad och uppskattad.

Följ ämnen i artikeln