Frölunda ersätter fansen efter fiaskot

Uppdaterad 2011-03-10 | Publicerad 2009-12-30

Människor skadades och biljettproblem uppstod – nu erbjuder Frölunda ersättning

Visserligen sattes ett nytt Europarekord på Ullevi.

Men efterspelet har mest kommit att handla om trasiga läktare, skadade åskådare, biljettkaos och skrämda barnfamiljer.

Nu startar Frölunda en utredning ihop med polisen – och erbjuder också ersättning till fansen.

Göteborgsposten skriver i dag att Frölunda inom kort kommer skicka ut en skrivelse där de uppmanar de personer som råkade illa ut på Ullevi att höra av sig.

Presschefen: ”Frölunda tar detta på största allvar”

I brevet skriver Frölundas presschef Peter Gyllander följande:

”Frölunda tar detta på största allvar och kommer under nästa vecka göra en utvärdering av hela eventet, tillsammans med samtliga inbladade parter inklusive polisen”.

Möte ska reda ut alla detaljer

Folk med biljetter kom inte in på Ullevi och läktare gick sönder och människor gjorde illa sig. Snart ska Frölunda samla alla relevanta personer för att i ett möte reda ut vad som egentligen gick snett på Ullevi.

– Vi har ännu inte bestämt exakt vilken dag vi ska träffas, men ett möte blir det, berättar Peter Gyllander för GP.

Utreder ihop med med polisen

Frölunda jobbar just nu tillsammans med polisen för att samla in information om personskadorna och biljettkaoset. I väntan på att den utredningen blir klar bjuder Frölunda de personer som hör av sig till klubben på entré till lördagens hemmamatch mot Rögle.

”Målsättningen är att kunna ge de drabbade detta erbjudande”

– Det här gäller alla som har hört av sig till oss med klagomål och målsättningen är att kunna ge de drabbade detta erbjudande, men det är i självfallet i mån av plats. Det bästa är att de som inte fick valuta för pengarna mot Färjestad hör av sig så fort som möjligt till oss, säger Gyllander.

Följ ämnen i artikeln