Tappar Löfbergs efter över 60 år

Publicerad 2023-08-01

En era är över.

Efter över 60 år försvinner Löfbergs från Färjestads tröjor.

– Vi kan inte tvinga någon att vara med, säger SHL-klubbens säljchef Niclas Eriksson till Värmlands Folkblad.

Följ ämnen

Färjestad ”sumpar” sitt kaffemärke.

Lokaltidningen Värmlands Folkblad avslöjar att den nya tröjan som presenteras på onsdag blir utan den lila loggan.

– Det är egentligen inte så mycket att orda om, de har tagit ett beslut och vi kan inte tvinga någon att vara med, så jobbar vi inte. Det är ett ömsesidigt givande och tagande med våra partners, säger Färjestads säljchef Niclas Eriksson.

Linus Johansson och Joakim Nygård i Färjestadtröjorna.

”Accepterar beslutet”

Löfbergs har varit tröjsponsor åt Färjestad i över 60 år, med undantag för en kort sväng på 80-talet då företaget i stället sponsrade Djurgården i en säsong.

– Det är klart att de är och har varit ett viktigt företag och ett varumärke vi starkt förknippas med. Vi hade gärna sett att de var kvar, annars skulle jag ljuga. Men de har tagit ett beslut om hur de vill marknadsföra sig och det accepterar vi, säger Niclas Eriksson.

Arenan kan byta namn

Kaffeföretaget Löfbergs är alltjämt kvar i ingånget avtal med Färjestad genom namnrättigheterna till arenan Löfbergs arena.

Det avtalet löper ut 2028.

– Det är klart att samtal om arenanamnet behöver säkerligen påbörjas i god tid innan avtalet som finns nu löper ut, säger Niclas Eriksson.

LÄS VIDARE