”Succén blev till ett fiasko”

Uppdaterad 2011-03-10 | Publicerad 2010-05-05

ATG lägger ner DD-mästaren.

Nu berättar reklamchefen om storsatsningen som blev ett fiasko.

– Vi har förlorat kundförtroende när vi kastar ut något som inte fungerar, säger Leif Öhlund.

Leif Öhlund, reklamchef på ATG.

I måndags var det premiär för ATG:s nya satsning DD-mästaren. På sajten www.ddmastaren.se var det tänkt att Sveriges bästa Dagens Dubbel-spelare skulle utses.

Men redan första dagen drabbades tävlingen av problem då spelare inte kunde logga in och registrera sina spel. Problemen fortsatte även under tisdagen.

Under onsdagen har ATG beslutat sig för att ställa in tävlingen på grund av de tekniska problemen.

”Massa strul”

Nu berättar ATG:s reklamchef, Leif Öhlund, om storsatsningen som slutade i fiasko.

– Det har varit en dundersuccé, och det får man lida för nu. Det känns helt bedrövligt att vi inte har lyckats med tekniken. Succén blev fiasko, säger han.

Och fortsätter:

– Det har varit en jäkla massa strul nu på slutet. Vi bytte servrar, men de fungerade inte heller, vilket de borde ha gjort.

– Vi har upptäckt problem som vi inte hinner lösa. Vi vill inte hålla på och lova saker, så då bestämde vi oss för att ställa in.

Reklamchefen: Får vara hur arga de vill

Öhlund vill dock poängtera att DD-mästaren inte har något att göra med atg.se.

– Det är inte atg.se som det här rör sig om. Vi skyller inte ifrån oss på något sätt, men den säkerhet som atg.se står för har inte varit inblandad här, säger han.

Det finns mycket besvikna människor runt om i landet, vad vill du säga till dem?

– Vi förstår att kunderna är arga, och de får vara så arga de vill. Troligtvis är vi lika arga här, säger Leif Öhlund.

Men trots fiaskot kommer ATG att kolla på framtida kampanjer som är något liknande som DD-mästaren.

– Vi kommer titta på reaktionerna och kolla om det finns något kundintresse i framtiden.