Dollys fans fick rätt – konserten var för usel

Uppdaterad 2011-03-11 | Publicerad 2008-11-01

Osäkert om de får pengar tillbaka

De som såg Dolly Partons konsert i Malmö i somras var inte nöjda.

Konserten var för dålig.

Nu kan de få pengar tillbaka.

Efter sommarens konsert med Dolly Parton på Malmö Stadion anmälde flera konsertbesökare arrangören till Allmänna reklamationsnämnden – de reagerade på uselt ljud och dålig sikt.

Det var många som reagerade på det usla ljudet och den dåliga sikten under Dolly Parton-konserten på Malmö Stadion i juni.

Ett flertal av besökarna anmälde arrangören Nöjes- och kulturbolaget AB i Malmö till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) och krävde pengar tillbaka.

Nu har nämnden fattat beslut i flera av fallen- arrangören bör betala tillbaka en del av biljettsumman.

Hoppas bli kompenserad

Tomas Lagus i Lund är ett av Dolly-fansen som har ARN på sin sida, och han hoppas nu att bli kompenserad av arrangören.

Han betalade ursprungligen 3400 kronor för fyra biljetter, och bör enligt ARN få 984 kronor tillbaka.

– Seriösa bolag brukar betala i såna här lägen. Men Allmänna Reklamationsnämnden kan bara rekommendera, inte bestämma enligt lag. Jag hoppas jag får mina pengar. Jag orkar i vilket fall inte gå vidare i domstol, det skulle kosta mig för mycket, säger Tomas Lagus till Nöjesbladet.

Kan få anmärkning

Dröjer arrangören med utbetalningen kan de få en anmärkning i Allmänna Reklamationsnämndens register.

– Får jag inte pengar nu så kan jag ju säga att jag knappast kommer köpa biljetter från Nöjes- och kulturbolaget igen, säger Tomas Lagus.

På Nöjes- och Kulturbolaget i Malmö vill man inte kommentera beslutet förrän alla ärenden i frågan är avslutade.

”Inga kommentarer”

Huruvida Tomas Lagus nu kommer få tillbaka sina pengar är därför oklart.

– Som sagt, jag har inga kommentarer på det nu, säger Totte Lundgren, chef på Nöjes- och Kulturbolaget.

ANNONS