Dagens namn: John, Jane
arrow MALIN NAUWERCK Romeo och Julia-motivet centralt hos Astrid Lindgren – men får aldrig synas
arrow ELINA PAHNKE Trots fördrivningarna går det inte att radera ut Palestina
arrow RASMUS LANDSTRÖM Constance Debré försöker säga upp sitt kulturella adelskap
arrow EN VARG SÖKER SIN POD Ny svensk musik, soft girls och Marina Abramović
arrow KARIN PETTERSSON får mental whiplash-skada när hon går på fina mediekonferenser
arrow RASMUS FLEISCHER Vänstern måste motsätta sig all etnisk rensning – överallt
arrow KRISTOFER FOLKHAMMAR Bodil Sjöström skriver Stockholms aidshistoria
arrow ANNA ANDERSSON SVT:s ”Thank you for the music” tjuvkopplar sig förbi allt
arrow ESSÄ Pankaj Mishra: Israels massakrer i Gaza hotar Förintelsens ställning som universell referens
arrow MALIN KRUTMEIJER ”Rummet i jorden” är irriterande babblig – men också generös
arrow SVEN ANDERS JOHANSSON Boken påminner om en alldeles för lång Scorsesefilm
arrow FREDRIK SVENSK Gestaltar det vi redan vet – ändå ändrar det allt
arrow DEBATT Fem goda råd till Göran Hägglund och public service-kommittén
arrow BARBRO WESTLING Mörkret uteblir när den kultiga tv-serien får svensk premiär i Helsingborg
arrow JESSICA ERICSSON Det är en generation som redan tagit för mycket ansvar
arrow ROMAN ”Viskarna” väver skickligt ihop fantasi med verklighet, skriver Evelina Stenbeck
arrow KARIN PETTERSSON Det vi ser hända nu kan vara en ny Nakba
arrow CARL-MICHAEL EDENBORG Rebecca F. Kuangs fantasyroman är lättläst och lättförglömlig
arrow NYTT AVSNITT ”Dickens är den författare som förändrat mest”
arrow REPLIK SVT om Rapports tre fällningar i Granskningnämnden
arrow ANNA ANDERSSON ”Folk verkade tänka ungefär ’vilket svin, han måste vara ett geni’”
arrow JACK HILDÉN I ”I ett främmande rum” skriver Damon Galgut fram resans själva essens
arrow EMIL ARVIDSON Har polisen missförstått hur man blir kriminell?
arrow ANNA ANDERSSON Ingenstans är svensk politik lika närvarande som här
arrow LORETTO VILLALOBOS Tyrolerglatt allvar i Folkoperans ”Hotell Vita hästen”
arrow RASMUS LANDSTRÖM Utopin är en yxa att slå upp dörren med i en nödsituation
arrow CAROLINE RINGSKOG FERRADA NOLI Åkesson har hittat den perfekta metaforen
arrow ERIC ROSÉN Nyhetsredaktioner får inte hamna snett – oavsett hur debatten ser ut
arrow PETTER LINDGREN övertygas av Malte Perssons ”Skapelser”
arrow ULRIKA STAHRE Underhållande och vasst av Maurizio Cattelan på Moderna museet
arrow RASMUS LANDSTRÖM Präktigheten i dagens litteratur beror på idealiserade föräldrar
arrow ÅSA LINDERBORG om en utmattande arg bok – men som har poänger
arrow MARIKA LINDGREN ÅSBRINK Det skulle vara lätt att ändra på för 100 000 förskolebarn
arrow LENNART BROMANDER Tonsäkert och spänstigt när Göteborgsoperan gör ”Platée”
arrow BARBRO WESTLING Snyft i salongen när ”Jag for ner till bror” får teaterpremiär i Sundsvall
<
1
2
3
4
5
...
285
>